Om oss
B&B har verktygen och söker ständigt efter nya utmaningar och förvärv. Vi har över 25 års erfarenhet inom restaurang varav 10 år som franchisetagare i O´Learys. Sápmi Beverage & Brands (B&B) äger, förvaltar och investerar i bolag & varumärken verksamma inom detaljhandel och Food & Beverages.
Verksamheten består främst av en aktiv drift och affärsutveckling i dotterbolagens operativa verksamhet samt förvaltning av bolagets egna eller licensierade Trademarks. B&B som samarbetspartner erbjuder kontinuitet och en målutvecklad strategi som tar verksamheten till en självgående lönsam enhet. B&B:s arbetsgång består alltid med en aktiv uppföljning av bolagets finansiella utveckling.
Vår styrka är erfarenhet och branchkännedom & marknadsorientering samt tillgång till finansieringslösningar för de investeringar som behövs för verksamhetetens utveckling. Vi har de verktyg som behövs samt ett stort kontaktnät med tillgång till avtal som förbättrar lönsamheten inköp och administration mm.
En nogrann uppföljning med nyckeltals analyser och våra egna branchspecifika mallar möjligör total översikt av bolagets verksamhet. Vårt närstående bolag Sápmi Reskontra AB (Rescontra) utför utöver ovansående den finansiella driften och bokföring och kontroll av bolagets verksamhet.
B&B
Sápmi Beverage Brands AB (B&B) vision är att vara drivande i utvecklingen av nya koncept inom mat & dryck och detaljhandel med focus på nya vägar in ett ett hållbart samhälle.
Kontakta oss gärna om det är något vi kan hjälpa till med..
AFFÄRSIDÉ
Att genom aktiv affärsutveckling som ensam aktör eller delägare utveckla restaurang & detaljhandels verksamhet via egna eller licensierade varumärken.
AFFÄRSMODELL
B&B:s affärsmodell går ut på att etablera nya butiker & restauranger som lockar stora gästflöden. Butikens eller restaurangens läge är avgörande för dess lönsamhet och C&B har god kunskap om vilka omständigheter som gör vissa etableringar mer lönsamma än andra.
MÅL
B&B ska vara den lokalt förankrad utvecklare av restaurang & detaljhandel.
Finasiella mål: EBITDA-marginal om 8-14% procent och en rörelsemarginal om 5-8 procent i driftbolaget,
HR mål: B&B arbetar aktivt med att skapa en medarbetarupplevelse där medarbetare trivs, utvecklas vilket är viktigt för att bolaget ska kunna fortsätta utvecklas.
Miljö: Att aktivt jobba mot svinn och om möjligt alltid göra hållbara val.
NORRLAND VÅR HEMMA MARKNAD
B&B:s Strategi är att genom licenser/ franchiseavtal etablera och utveckla våra verksamheter främst på vår hemmaregion Norrland. Vårt kontaktnät och vår närvaro i regionen borgar för vår styrka.
Affärsutveckling
Sápmi Beverage & Brands (B&B) söker nu aktivt nya samarbeten med innehavare av trademarks verksamma inom tradionell restaurang detaljhandel. Strategin är att genom återförsäljar avtal – licenser/ franchisseavtal etablera och utveckla verksamhet främst på vår hemmaregion Norrland .